poniedziałek, 20 stycznia, 2020
  • Technologie
More

    Jak wybić się na YouTube?

    Nagrywanie filmów na YouTube już od kilku dobrych lat jest główną aspiracją wielu młodych ludzi. Trudno jednoznacznie określić powody takiego stanu rzeczy: niektórym nastolatkom z całą pewnością imponuje wielka popularność youtuberów, inni chcą po prostu artystycznie wyrazić siebie poprzez formę wideo, jeszcze inni czują coś w rodzaju powołania do tego, by dzielić się swoimi przemyśleniami z jakąś publicznością, ale zdecydowana osób większość patrzy przede wszystkim na korzyści finansowe.

    Zarabianie na YouTube

    Youtuberzy zarabiają na swoim fachu naprawdę przyzwoite pieniądze i niejednokrotnie chwalą się tym na platformach takich jak Instagram. Tego rodzaju działalność sprzyja niestety mniej przychylnym opiniom, sugerującym, że może dany youtuber powinien wziąć się do uczciwej pracy, a nie siedzieć i nagrywać głupie filmy w internecie i otrzymywać za to nieprzyzwoicie duże przelewy na konto. Takie głosy biorą się oczywiście ze zwyczajnej niewiedzy, bowiem ludzie powierzchownie oceniają youtuberów przez pryzmat wrzucanych przez nich do sieci filmów. W praktyce wygląda to natomiast tak, że twórca internetowy jest w dzisiejszych czasach człowiekiem-instytucją i ma porażającą wartość marketingową, która przekłada się na jego zarobki. Zrozumienie, że youtuber doskonale zarabiający musi umieć nadać swojej twórczości wartość reklamową jest fundamentem zrozumienia tego, jak w dzisiejszych czasach można się na platformie Google wybić.

    Napopularniejsi youtuberzy

    Przeanalizowanie twórczości kilku najpopularniejszych youtuberów, którzy w zasadzie nie robią niczego oryginalnego i na przykład grają w gry albo kręcą filmy, w których przedstawiają swoje codzienne życie i ewentualnie robią jakieś szokujące wyzwania, pozwala wyciągnąć kilka interesujących wniosków. Przede wszystkim, twórcy zachowują się współcześnie w bardzo uniwersalny, ugrzeczniony sposób, nawet jeśli słyną z emocjonalności lub wybili się na kontrowersjach. Taki stan rzeczy jest pochodną wprowadzenia przez YouTube standardów społeczności na platformie, które kilka lat temu zupełnie odmieniły oblicze tego serwisu i nadały mu nieco inną formę. Jeszcze na początku drugiej dekady XXI wieku YouTube był czymś w rodzaju całkowicie wolnego pola do popisu dla twórców: nie do pomyślenia było, żeby platforma angażowała się w usuwanie filmów lub kont bez ewidentnego złamania prawa i dobrych obyczajów przez twórcę. Twórcy zajmowali się robieniem filmów, które znakomicie się klikały ze względu na przyciągającą odbiorców do ekranu autentyczność, a YouTube odstępował twórcom część przychodów z reklam, by ci mogli tworzyć jeszcze więcej i jeszcze więcej zarabiać.

    Taki stan rzeczy szybko zaczął zmierzać ku końcowi: reklamodawcy nie życzyli sobie reklamowania swoich produktów przed filmami twórców kontrowersyjnych i wulgarnych, więc YouTube narzucił twórcom obowiązek trzymania się standardów społeczności, jeśli chcieli nadal zarabiać na filmach. To właśnie zrozumienie tych standardów jest kluczem do wybicia się na YouTube: są one w stanie stworzyć z początkującego youtubera prawdziwą machinę marketingową, w której promowaniu udział weźmie z czasem sama platforma, rekomendując potencjalnym odbiorcom jego filmy.

    Zobacz także

    Minecraft

    Minecraft – garść przydatnych wskazówek

    Minecraft jest jednym z fenomenów współczesnej kultury popularnej i może się poszczycić mianem najlepiej zarabiającej gry wszech czasów. Liczby robią wrażenie, robi też wrażenie ilość ludzi, która w internecie ciągle dzieli się związanymi z...
    Zarabianie przez polecenia

    Zarabianie przez polecanie – poznaj MatchMaking

    Biznes się zmienia. Zmienia się również rynek pracy. Firmom coraz trudniej o wartościowego pracownika, dlatego rekruterzy prześcigają się w wymyślaniu nowych sposobów na zainteresowanie kandydatów swoją ofertą. Jednym z takich pomysłów jest MatchMaking, czyli...
    Zyski w biznesie

    Dochodowy biznes – poznaj 3 porady, jak prowadzić firmę, żeby przynosiła zyski

    Jeśli czytasz ten artykuł to znaczy, że potrzebujesz porad, jak prowadzić biznes, żeby przynosił zyski. Spokojnie, nie jesteś jedyny, ponieważ takich informacji poszukuje wielu przedsiębiorców marzących o większych dochodach. Wbrew pozorom ich osiąganie nie...
    Reklama biznesu w sieci

    Promocja biznesu w internecie – od czego zacząć?

    Założenie sklepu internetowego nie jest zadaniem trudnym. Korzystając z gotowych platform ecommerce, można zrobić to w przeciągu kilkunastu minut. Dużo większym wyzwaniem jest promocja e-biznesu. Jakie działania warto podjąć, jeśli dopiero rozpoczynamy swoją działalność? Google...
    Freelancing

    Praca z dowolnego miejsca na ziemi – poznaj zalety Freelancing

    Rosnąca digitalizacja wielu stanowisk pracy sprawia, że coraz więcej zawodów można wykonywać zdalnie. Do wykonywania zadań potrzebny jest wówczas jedynie laptop i stałe łącze internetowe. Tak pracuje coraz większa liczba programistów, marketerów, czy też...

    Popularne w serwisie

    Jak ukoić skórę na jesień? – proste sposoby

    Wbrew pozorom jesień nie jest najłatwiejszą porą roku dla naszej skóry. Jest przesuszona słońcem, zmęczona, często odwodniona i „ozdobiona” niechcianymi pamiątkami z wakacji –...

    Polar Vantage – zegarki z zaawansowanymi funkcjami oceny jakości snu

    Polar ogłasza wprowadzenie funkcji Nightly Recharge™, Sleep Plus Stages™ i Serene™ w zegarkach Polar Vantage. Polar, lider w produkcji urządzeń do pomiaru tętna oraz...

    Rozstępy? Zobacz, jak sobie z nimi poradzić!

    Odstający brzuszek, zalegająca tkanka tłuszczowa, cellulit oraz rozstępy… Każda kobieta wie, że wymienione problemy skutecznie potrafią odebrać pewność siebie. Niestety dieta, ćwiczenia, odpowiednie kosmetyki...

    Leasing – 6 najpopularniejszych mitów

    Przedsiębiorcy coraz chętniej sięgają po leasing jako metodę finansowania inwestycji, dostrzegając zalety tego rozwiązania. Jak pokazują dane Związku Polskiego Leasingu, ta forma pozyskania środków...