Smartney, nowoczesna instytucja finansowa, która zadebiutowała na rynku kredytowym w pierwszej połowie tego roku, zapytała konsumentów o ich potrzeby i preferencje związane z pożyczaniem. Z badania opinii przeprowadzonego przez Spotlight Research wynika, że idealna pożyczka powinna być udzielana na atrakcyjnych warunkach cenowych (72 proc.), a jednocześnie dostępna szybko (49 proc.) i bez zbędnych formalności (47 proc.). Dla konsumentów ważna jest też wysokość kwoty, którą można pożyczyć (40 proc.) oraz wiarygodność instytucji, w której zaciąga się zobowiązanie.[1]  

Trzy najważniejsze czynniki, które skłoniłyby konsumenta do wzięcia tej a nie innej pożyczki to: korzystne warunki cenowe (72 proc.), minimum formalności (47 proc.) oraz czas jej uzyskania, a więc szybki i prosty proces (49 proc.). Ankietowani biorący udział w badaniu Smartney mogli wskazać kilka czynników, które są dla nich ważne w procesie zaciągania nowego zobowiązania. Na kolejnych miejscach znalazły się: możliwość pożyczenia wysokiej kwoty (40 proc.), możliwość załatwienia wszystkiego online (31 proc.) i pozytywna ocena zdolności kredytowej, także wtedy, gdy osoba wnioskująca ma inne zobowiązania kredytowe (26 proc.).[2] To tylko potwierdza, że konsumenci potrzebują hybrydowych rozwiązań, które łączą szybki proces, dobrą ofertę cenową, długi okres kredytowania i wysoką kwotę pożyczki.

– Nadchodzi era hybrydowych rozwiązań zarówno w kontekście produktów szytych na miarę, jak i kanałów ich dystrybucji. Dotychczas rozwiązania bankowe i pozabankowe znacząco się odróżniały pod względem oferty oraz procesu sprzedaży. My chcemy oferować produkt, który łączy najlepsze cechy kredytu bankowego i pożyczki pozabankowej. Badania potwierdzają, że klienci tego potrzebują. Te wyniki są spójne z naszymi wieloletnimi doświadczeniami zdobywanymi na rynku finansowym – mówi Katarzyna Jóźwik, Dyrektor Generalna Smartney.

Pożyczamy szybko, ale w dobrej cenie

Badanie opinii Smartney wykazało, że podczas zaciągania pożyczki konsumentów zniechęca przede wszystkim nieatrakcyjna cenowo oferta (69 proc.), zbyt dużo formalności i dokumentów (53 proc.), brak znajomości firmy pożyczkowej (43 proc.), zbyt długi czas oczekiwania na przelew (38 proc.) i zbyt niska kwota, którą można pożyczyć, podczas gdy oni potrzebowaliby więcej (25 proc.).[3]

– Kiedyś mówiło się, że można pożyczyć szybko, ale drogo albo stosunkowo niedrogo, ale trzeba wtedy postawić na cierpliwość. Dziś konsumenci potrzebują pożyczki udzielanej szybko i bez zbędnych formalności, ale w atrakcyjnej cenie. Dlatego powstał Smartney i jego oferta. Pożyczamy wysokie kwoty nawet do 60 tys. zł, które można spłacić do 5 lat. Na dodatek stawiamy na szybki proces, a to oznacza, że klient jest obsługiwany błyskawicznie – mówi Katarzyna Jóźwik.

Klienci „wrażliwi cenowo” a jednocześnie ceniący swój czas stanowią coraz większą grupę konsumentów. Z badania opinii przeprowadzonego na zlecenie Smartney wynika, że większość z nich chciałaby, by decyzja dotycząca przyznania pożyczki zapadała bardzo szybko. Najlepiej w kilka godzin (32 proc.), godzinę (31 proc.), a nawet kilka, czy kilkanaście minut (20 proc.).

– Pamiętajmy, że szybka decyzja kredytowa nie oznacza pobieżnej analizy sytuacji finansowej konsumenta. To byłoby niemożliwe, zwłaszcza przy udzielaniu pożyczek na tak wysokie kwoty. Szybki i prosty proces to efekt zastosowania najnowszych technologii, automatyzacji procesów i partnerstw technologicznych. Wszystkie te elementy tworzą proces, w którym klient jest obsługiwany bezpiecznie, ale błyskawicznie – mówi Katarzyna Jóźwik.

Wiarygodność wciąż kluczowa

Dla 62 proc. respondentów ma znaczenie, czy pożyczka jest oferowana przez instytucję pozabankową czy też bank. Ankietowani przyznali również, że nieznajomość marki pożyczkodawcy może być zniechęcające w zaciągnięciu nowego zobowiązania (43 proc.).

– Jesteśmy nową marką francuskiej Grupy Oney Bank, która ma ponad 35-letnie doświadczenie w bankowości i jest to nasza przewaga konkurencyjna. Dzięki temu wprowadziliśmy w Smartney szereg procesów oraz rygorystycznych standardów charakterystycznych dla sektora bankowego. Wiemy, że klienci dostają od nas bezpieczny produkt – podsumowuje Katarzyna Jóźwik.

Dodaj komentarz